Co je neurovývojová stimulace

Základ Neuro-vývojové stimulace (NVS) ve školní praxi tvoří Neuro-vývojová terapie. Neuro-vývojovou terapií (NVT) se snažíme vyřešit příčinu mnoha problémů učení a chování. Testy i cviky vychází z psychomotorického vývoje dítěte.
V prvních měsících života dítěte mají vrozené primární reflexy za úkol zajistit životně důležité funkce. Primární reflexy v prvních šesti, nejpozději dvanácti měsících vyhasínají a jsou nahrazeny vyššími mozkovými funkcemi. Pokud přetrvává několik primárních reflexů, může to ovlivnit další neurologický vývoj, tzn. smyslové vnímání, rovnováhu, koordinaci pohybů a schopnost učení. Případné postižení i jen jedné funkce, negativně ovlivňuje i ostatní funkce. Proto kvůli primárním reflexům děti ve svém vývoji zaostávají a mají i problémy se čtením, psaním, symptomy ADHD a ADD, dyslexii, dyspraxii, logopedické a ortoptické vady, vertebrogenní potíže (bolesti zad), neurózy, chronickou únavu, autismus, anorexii a bulimii. Problémy způsobené primárními reflexy mohou přetrvávat i do dospělosti, někteří dospělí pak například špatně zvládají stres každodenního života.